|
NASZE SZKOŁY i PRZEDSZKOLA
W poprzednich kadencjach Rady Dzielnicy Mokotów zadbałem między innymi o:
- modernizację budynku Szkoły Podstawowej nr 307 przy ul. Barcelońskiej oraz Przedszkola nr 349 "Barcelonka" na Stegnach,
- modernizację boiska w SP nr 115 przy ul. Okrężnej na Sadybie,
- generalny remont SP nr 212 przy ul. Czarnomorskiej na Stegnach,
- budowę boiska przy w ZSI nr 62 przy ul. przy ul. św. Bonifacego,
- remonty, a w niektórych wypadkach także budowę boisk w przedszkolach na Stegnach i Sadybie,
- place zabaw odpowiadające potrzebom dzieci,
a także starałem się o:
- realizację praw rodziców, m.in. sześciolatków, w systemie oświaty,
- utrzymanie kuchni w mokotowskich szkołach,
- dodatki dzielnicowe dla pracowników oświaty na Mokotowie,
- więcej miejsc w przedszkolach na Dolnym Mokotowie,
- przedłużenie działania Ognisk Pracy Pozaszkolnej na Stegnach i Sadybie,
- lepszy dojazd do budynku zastępczego na czas remontu "Barcelonki",
- osobę przeprowadzającą przez Śródziemnomorską na wysokości ul. Kartaginy.
W latach 2014-2018 w Radzie Dzielnicy Mokotów postaram się między innymi o:
- dokończenie modernizacji pływalni i otoczenia SP nr 307 oraz przedszkola nr 349 na Stegnach,
- wpisanie do planów remontowych budynku SP nr 115 na niskiej Sadybie oraz naprawa ogrodzenia i chodnika przed wejściem do tej szkoły,
- wyjaśnienie sytuacji prawnej i zagospodarowanie terenu Zespołu Szkół nr 59 na wysokiej Sadybie,
- modernizacje w przedszkolach, np. tarasu w przedszkolu nr 300 przy ul. Portofino na Stegnach oraz ogrodzeń (również "zielonych") kilku placówek,
- bieżące remonty i doposażenia placówek oświatowych obsługujących mokotowskie osiedla: Stegny, Sadybę, Arbuzowa, Przy Bernardyńskiej Wodzie, Idzikowskiego i in.,
a także zadbam o:
- bazę oraz środki na sport i rekreację mokotowskich uczniów, m.in. dla UKS,
- pracownie multimedialne w naszych szkołach podstawowych i gimnazjach,
- kontynuowanie w Dzielnicy Mokotów akcji "zima i lato w mieście",
- wspieranie programów zajęć pozalekcyjnych dla dzieci i młodzieży, prowadzonych w szkołach, klubach osiedlowych, stowarzyszeniach, np. SAS.
Mokotów posiada liczną, wyróżniającą dzielnicę na tle Warszawy, siatkę szkół. W większości wypadków opierają one swoją pracę o stare, wyeksploatowane, budynki. Pierwszym postulatem programowym w działaniach na rzecz mokotowskiej oświaty musi być zapewnienie sprawiedliwego, proporcjonalnego do dochodu wytwarzanego w naszej dzielnicy i stanu jej bazy oświatowej, podziału środków z miejskiego budżetu. Samorząd nie powinien ograniczać inwestycji do tzw. nowych dzielnic miasta, rzekomo bardziej niż Mokotów potrzebujących np. miejsc w przedszkolach i żłobkach. Do dzielnic tych ratusz arbitralnie, bez zastosowania wymiernych kryteriów, zalicza jedne części miasta, a inne wyklucza. Racjonalny podział środków budżetowych Warszawy, w tym tych przeznaczonych na oświatę, jest w perspektywie lat 2014-2018 głównym, nadrzędnym wobec pozostałych, celem do realizacji dla Mokotowa.
|